TREND DESIGN HIJAB DAN PERSEPSI HARGA TERHADAP KEPUTUSAN BELI HIJAB (KASUS PADA MAHASISWI UNIVERSITAS BAKRIE JAKARTA)
Abstract
The research was conducted using a quantitative approach and an online survey involving 150 hijab users as samples. Purposive sampling method is intentionally set according to research needs. Researchers used google form addressed to female students as hijaber at Bakrie University. The analysis was carried out by multiple linear regression, which was previously pre-test and test for normality, validity and reliability with software SPSS Statistic. The results showed that product design and each price variable had a significant influence on purchasing decisions. Then together the product design and price variables also have a significant influence on the variable purchase decision.
Keywords
References
Andreasen, J. B., Spalding, L. T., & Ortiz, E. (2010). In CliffsNotes FTCE: Eelementary Education K-6. Hoboken: Wiley Publishing, Inc.
Ayuningtyas, L. D. (2015). Pengaruh Harga, Promosi, Merek dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Jilbab Ezatta di Royal Plaza Surabaya. Surabaya. Universitas Negeri Surabaya.
Eriyanto. (2007). Teknik Sampling Analisis Opini Publik (1 ed.). (Aindoble, Ed.) Yogyakarta: LKiS Yogyakarta.
Ferdinand, A. (2000). Metode Penelitian Manajemen. Semarang: PT. Universitas Diponegoro.
Ferdinand, A. (2002). Structural Equation Modelling Dalam Penelitian Manajemen . Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponogoro.
Ghozali. (2001). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 19 Edisi kelima. Semarang.
Ghozali, Imam. 2006. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS (Edisi Ke 4). Semarang:Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Hartawan, D.I (20 Juni 2016) Trend Hijab di Kalangan Remaja Indonesia Saat ini. https://www.kompasiana.com/indriyanideira/5767eacbca23bd5c08b3cfa2/trend-hijab-di-kalangan-remaja-indonesia-saat-ini
Hartini, N. (2015, Januari 1). Sejarah dan Perkembangan Hijab di Indonesia. Retrieved from Zoya Jeans: http://www.zoyajeans.com/fashion/sejarah-dan-perkembangan-hijab-di-indonesia.
Ilmaya, F. (2011). Analisis Pengaruh Interaksi Harga dan Desain Produk Terhadap Keputusan Pembelian Batik di Eka Batik Semarang. Semarang. Universitas Diponegoro.
Irawan, Soehartono. (1995). Metode Penelitian Sosial. Bandung. Rosdakarya.
Kalpakjian, S., & Schmid, S. (2006). Production Engineering Manufacturing Process 5th Editions. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Keller, K. L., & Kotler, P. T. (2012). Marketing Management, 14th Edition. London: Pearson.
Kertajaya , H. (2002). Hermawan Kertajaya On Marketing. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Kotler, P. (2008). In Principles of Marketing. Financial Times Prentice Hall.
Kotler, Phillip dan Kevin Lane Keller (2012). Marketing Management, 14th Edition. New Jersey: Pearson.
Kotler, P., & Armstrong, G. M. (2008). Principles of Marketing. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Malhotra, Naresh. K. (2007). Riset Pemasaran: Pendekatan Terapan (Soleh Rusyadi Maryam, Penerjemah). Jakarta: Indeks Kelompok Gramedia.
Mulyadi, M. (2011, Januari-Juni). Penelitian Kuntitatif dan Kualitatif serta Pemikiran Dasar Menggabungkannya. Jurnal Studi Komunikasi dan Media, 15, 132.
Networking, M. (2017). Ini Dia Komunitas Hijab Yang Bisa Anda Ikuti. Retrieved from Muslimstyle.id: http://muslimstyleku.blogspot.co.id/2017/03/ini-dia-komunitas-hijab-yang-bisa-anda.html
Nugroho, S. J. (2003). Perilaku Konsumen. Jakarta: Kencana.
Oktaviani, O. (2015). Pengaruh Desain Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Distro Flashy Bandung (Studi Kasus Pada Distro Flashy Bandung). Universitas Islam Bandung.
Purnama, Y. (2015, Oktober 17). Makna Hijab, Khimar, dan Jilbab. Retrieved from muslim.or.id: https://muslim.or.id/26725-makna-hijab-khimar-dan-jilbab.html
Russell, R. S., & Taylor, B. W. (2010). In Operation Management: Creating Value Along the Supply Chain (7th ed.). New Jersey: John Wiley and Sons, Inc.
Sekaran, Uma. (2007). Research Methods for Business : Metodologi Penelitian untuk Bisnis. Edisi 4. Buku 1. Jakarta: Salemba Empat.
Sitorus, P. S. (2015). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk, Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Wardah.
Soegoto, E. (2008). Marketing Research. Bandung: Elex Media Komputindo.
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Supranto, J. (2000). Statistik Teori dan Aplikasi (6th ed., Vol. Jilid 1). Jakarta: Erlangga.
Suryana, A., Amri, S., Heng Keng, r., Chin Huat, W., Muhriz, ’., & Musdah Mulia, S. (n.d). Tata Nilai Impian, Cita-Cita, Pemuda Muslim di Asia Tenggara Survey di Indonesia Dan Malaysia.
Tabachnick, B. G., & Fidell, S. F. (2007). Using Multivariate Statistics. California: Pearson Education. California: Pearson Education.
Tjiptono, F. (2008). Strategi Bisnis Pemasaran. Yogyakarta: Andi.
Umar, Husein. (2010). Metode Penelitian Untuk Skripsi dan Tesis serta Bisnis. Edisi Ketiga. Jakarta: Penerbit Raja Grafindo Persada.
Wiratha, I. M. (2006). Metodologi Penelitian Sosial Ekonomi. Yogyakarta: CV Andi Offset.
Yusuf, A. R. (2011). Pengaruh Kualitas Produk, Desain, dan Harga terhadap Proses Keputusan Pembelian Sepeda Motor Yamaha di Jakarta. Universitas Bakrie.
Vaus, De David. (2002). Survey in Social Research. 5th Edition. London: Routledge.
Vivanews.com. (n.d.). Mimpi Indonesia: Kiblat Fashion Muslim Dunia. Retrieved from Kementerian Perindustian Republik Indonesia : http://www.kemenperin.go.id/artikel/4051/Mimpi-Indonesia:-Kiblat-Fashion-Muslim-Dunia.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indexed by :
Editorial Office :
Journal of Entrepreneurship, Management and Industry (JEMI)
Jl. HR Rasuna Said Kav. C-22, Rasuna Epicentrum, Kuningan. Jakarta Selatan 12920. email : [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.